ابراهیمی مقدمیان، محمود (1387)."بررسی میزان گرایش به انظباط اجتماعی و عوامل مؤثر بر آن (مطالعهی موردی: دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز کبودر آهنگ در سال تحصیلی 87-86"، مطالعات امنیت اجتماعی شمارهی 14.##
ازکیا، مصطفی (1384). جامعهشناسی توسعه، تهران: نشر کلمه. ##
اعظم آزاده، منصوره و توکل، عاصفه (1386). "فردگرایی، جمعگرایی و دینداری"، مطالعات فرهنگی و ارتباطات. دورهی 3، شمارهی 9. ##
باباییفرد، اسداله (1389). "توسعهی فرهنگی و توسعهی اجتماعی"، رفاه اجتماعی، دورهی 10، شمارهی 37. ##
باقری بنجار، عبدالرضا؛ سمیعی، ابوذر؛ رستگارخالد، امیر؛ رهنما، علیاکبر و عرفانی حسینپور، رضوانه (1392). "نقش کتابهای درسی در نوسازی انسان (تحلیل محتوای کتابهای درسی مقاطع ابتدایی و راهنمایی سال تحصیلی 1389-1388) بر اساس نظریهی نوسازی روانی"، فصلنامهی تعلیم و تربیت، سال بیست و نهم. شمارهی 4، شمارهی مسلسل 116. ##
بیکر، ترز. ال. (1392). نحوهی انجام تحقیقات اجتماعی، ترجمهی هوشنگ نایبی، نشر نی.
پاتنام، رابرت (1380). دموکراسی و سنتهای مدنی، ترجمهی محمدتقی دلفروز، تهران دفتر مطالعات و تحقیقات سیاسی وزارت کشور. ##
پناهی، محمدحسین و ابراهیمپور، علیرضا (1387). "بررسی وجدان کاری و عوامل درون سازمانی مؤثر بر آن (مورد مطالعه: شرکتهای گروه صنایع فلزی صنایع و معادن بنیاد مستضعفان و جانبازان)"، پژوهشهای مدیریت راهبردی، شمارهی 39. ##
پیترز، یان ندروین (1394). نظریهی توسعه: فرهنگ، اقتصاد جامعه، ترجمهی انور محمدی، نشر گل آذین. ##
توفیق، فیروز (1385). برنامهریزی در ایران و چشمانداز آن، تهران: مؤسسهی عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامهریزی. ##
جوادییگانه، محمدرضا و هاشمی، سید ضیاء (1384). "بررسی تأثیر دینداری بر رفتارهای جمعگرایانه از منظر انتخاب عقلانی"، فصلنامهی انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، شمارهی 2 و 3. ##
حبیبزاده، شیدرخ سادات؛ ایروانی، هوشنگ و کلانتری، خلیل (1392). "تحلیل عاملی عوامل پیشبرنده و بازدارندهی توسعهی اجتماعی (مطالعهی موردی: شهرستان کرج؛ 1389)"، مجلهی پژوهشهای روستایی، شمارهی 2. ##
حسینی، سید رسول؛ بهروان، حسین و سروش، سیما (1390). "بررسی عوامل اجتماعی مؤثر بر اعتماد اجتماعی زنان روستایی؛ (مطالعهی موردی: سه روستا از سه استان"، مجلهی علوم اجتماعی دانشکدهی ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد، شمارهی 2. ##
خاندوزی، سید احسان (1389). "ارزیابی شیوهی برنامهنویسی توسعه در ایران"، فصلنامهی برنامه و بودجه، شمارهی 110. ##
رایف، دانیل؛ لیسی، استفن و فیکو، فردریک جی (1391). تحلیل پیامهای رسانهای، ترجمهی مهدخت بروجردی علوی، تهران: نشر سروش. ##
زاهدی، محمدجواد (1392). توسعه و نابرابری، انتشارات مازیار. ##
ژیرار، آگوستین (1372). توسعهی فرهنگی تجارب و خط مشیها، ترجمهی عبدالحمید زرینقلم، پروانه سپرده و علی هاشمی گیلانی، تهران: مرکز پژوهشهای بنیادی. ##
ساروخانی، باقر و طالبیان، سیدامیر (1381). "وجدان کاری و عوامل اجتماعی مؤثر بر آن (تحقیقی در شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران)"، مجلهی جامعهشاسی ایران، دورهی چهارم، شمارهی 4. ##
شارعپور، محمود؛ رازقی، نادر و غلامزاده، خلیل (1389). "بررسی رابطهی انواع اعتماد با اعتماد اجتماعی در بین دانشجویان دانشگاه مازندران"، مطالعات اجتماعی ایران، شمارهی 11. ##
شکیبا، عباس؛ بهرامی، فاطمه و کاوه فارسانی، ذبیحالله (1390). "دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی"، سال دوازهم، شمارهی 3، پیاپی 45. ##
شیرزادی، رضا (1393). نوسازی، توسعه، جهانیشدن (مفاهیم، مکاتب، نظریهها)، تهران: نشر آگه. ##
صالحنیا، نرگس؛ دهنوی، جلال و حقنژاد، امین (1389). "نقش فرهنگ در توسعه"، ماهنامهی مهندسی فرهنگی، شمارهی 43 و 44. ##
عضدانلو، حمید (1385). "موانع توسعهی عقلی و آثار آن بر توسعهی اقتصادی و سیاسی"، مجلهی اطلاعات سیاسی و اقتصادی، شمارهی 226-225. ##
علاقهبند، علی (1380). جامعهشناسی آموزش و پرورش (مفاهیم و مباحث کلی)، تهران: انتشارات روان. ##
غلامزاده، خلیل و شارعپور، محمود (1389). "رابطهی عضویت در انجمنهای داوطلبانه با میزان اعتماد اجتماعی در میان دانشجویان دانشگاه مازندران"، فصلنامهی رفاه اجتماعی، شمارهی 38. ##
غنینژاد، موسی (1377). تجدد طلبی و توسعه در ایران معاصر، تهران: نشر مرکز. ##
فاتحیزاده، مریم؛ نصر اصفهانی، احمدرضا و فتحی، فاطمه (1382). "بررسی کیفی عملکرد دبیرستان در ایجاد و پرورش مهارتهای اجتماعی"، مجلهی روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه اصفهان، شمارهی 24. ##
فیروزآبادی، سید احمد و ایمانی جاجرمی، حسین (1385). "سرمایهی اجتماعی و توسعهی اقتصادی اجتماعی در کلانشهر تهران"، فصلنامهی رفاه اجتماعی، سال ششم، شمارهی 23. ##
قاسمی، یارمحمد (1387). "ارزیابی نحوهی مدیریت توسعه در ایران"، نامهی علوم اجتماعی. شمارهی 33. ##
لیاقتدار، محمدجواد؛ بختیار نصرآبادی، حسنعلی؛ سمیعی، فاطمه و هاشمی، بیبی وجیهه (1390). "بررسی میزان تأثیر و نقش عوامل مؤثر بر وجدان کاری"، جامعهشناسی کاربردی، سال بیست و سوم، شمارهی 1، شمارهی پیاپی 41. ##
میرمحمدی، سیدمحمد (1377). "موانع سازمانی و ساختاری حاکمیت وجدان کاری و انضباط اجتماعی"، مجموعه مقالات دومین اجلاس بررسی راههای حاکمیت وجدان کاری و انضباط اجتماعی، تهران: سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی. ##
نجفی، حسن؛ جعفری هرندی، رضا و وفایی، رضا (1393). "تحلیل جایگاه مؤلفههای آموزش جهانی در محتوای کتابهای درسی پایهی ششم دورهی ابتدایی ایران"، مهندسی فرهنگی، سال هشتم، شمارهی 80. ##
نراقی، یوسف (1380). توسعهی کشورهای توسعهنیافته، تهران: شرکت سهامی انتشار. ##
نوابخش، مهرداد؛ رضایی، محمد و رحیمی، ماریا (1393). "بررسی رابطهی میزان اعتماد شهروندان با میزان مشارکت اجتماعی آنان (مطالعهی موردی: شهر ایلام)"،
مطالعات جامعهشناختی شهری، شمارهی 10. ##
وبستر، اندرو (1380). درآمدی بر جامعهشناسی توسعه، ترجمهی امیرحسین اصغری، تهران: انتشارات کوهسار. ##
هادیونوز، بهروز (1389). بررسی نظام برنامهریزی اقتصادی در ایران (دورهی ماقبل از انقلاب اسلامی)، تهران: مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی. ##
DiPietro, W.R. (2014a). “Time Punctuality and Economic Performance”, Journal of Social Science Studies. Vol. 1, No. 2, 136-145. ##
DiPietro. W.R. (2014b). “Time Punctuality and Social Cohesiveness”, International Journal of Business, Humanities and Technology. Vol. 4 No. 1: 33-37. ##
Peet, R., Hartwick, E. (2009). "Theories of Development: Contentions, Arguments, Alternatives", The Guilford Press. New York and London. ##
Rapley, J. (2007). "Understanding Development: Theory and Practice in the Third World", Lynne Rienner Publishers. Boulder, Colorado. ##
Sen, A. (2000). "Development as Freedom", Alfred A. Knopf, INC. New York. ##
Tabellini, G. (2010). “Culture and Institutions: Economic Development in the Regions of Europe”, Journal of European Economic Association, 8 (4), 671-677. ##
Thompson, Kenneth. (1995). "Religion, Values and Ideology", in Robert Bocock and Kenneth Thompson (eds.) Social and Cultural Forms of Modernity. Cambridge: Polity Press. ##
UNESCO (2002). "Learning To Be: A Holistic And Integrated Approach To Values Education For Human Development", Unesco Principal and Regional Office for Asia and Pacific. Bangkok. ##
Williamson, Claudia R., & Rachel, L. M. (2011). “Economic freedom, culture, and Growth”, Public Choice, 148(3-4), 313-335. ##