احمدی، حبیب (1387). جامعهشناسی انحرافات، تهران: انتشارات سمت. ##
بازرگان، زهرا و صادقی، ناهید و غلامعلی، مسعود (1382). "بررسی وضعیت خشونت کلامی در مدارس راهنمایی شهر تهران"، مجلهی روانشناسی و علوم تربیتی، سال سی و سوم، شمارهی 1. ##
بنیاسدی، علیاکبر (1383). بررسی انحرافات اجتماعی ناشی از بیکاری در استان سمنان، پایاننامهی کارشناسی ارشد، دانشگاه سمنان. ##
سلیمی، علی و داوری، محمد (1380). جامعهشناسی کجروی. قم: پژوهشکدهی حوزه و دانشگاه. ##
صدیق سروستانی، رحمتاله (1387). جامعهشناسی انحرافات، تهران: انتشارات سمت. ##
کوزر، لوئیس و روزنبرگ، برنارد (1378). نظریههای بنیادی جامعهشناختی، ترجمهی فرهنگ ارشاد، تهران: نشر نی. ##
کریمی، فاطمه (1390). "بررسی انواع خشونت کلامی و عوامل پدید آورندهی آن از نظر دانشآموزان و معلمان"، پژوهشنامهی حقوق، سال دوم. ##
گود، ویلیام (1352). جامعه و خانواده، ترجمهی ویدا ناصحی، تهران: ترجمه و نشر کتاب. ##
عاشوری، علی (1382). آسیبها و جامعهی امروزی، تهران: انتشارات ناقوس. ##
علمی، محمود؛ تیغزن، خدیجه و باقری، ربابه (1387). "تعیین میزان شیوع خشونت و عوامل اجتماعی مؤثر بر آن (مطالعه موردی: دانشآموزان دختر و پسر دبیرستانی شهر عجبشیر)"، مجموعه مقالات دومین همایش جامعهی ایمن شهر تهران. ##
محسنی تبریزی، علیرضا (1383). وندالیسم، چاپ اول، انتشارات آن. ##
مساواتی آذر، مجید (1374). آسیبشناسی اجتماعی ایران: جامعه شناسی انحرافات، تبریز: نشر نوبل. ##
Jina, S. Yoon, J. N. Hughes, T. A. Cavell, B. Thompson (2000). “Social cognitive differences between aggressive-rejected and aggressive-non rejected children”, Journal of school psychology. 38(6):551-570. ##
Hajet, M. R. (1994). “Development pathways to violence: A psychodynamique paradigm”, Peace Psychology Review 1(6); 176-195. ##
Lorenz, K. (1993). On aggression, copyright (e) by Dr.G. Bosotha schoelar Verlag, Vienna. ##
Lin N. (1976). “Foundation of social research”, 1st Ed. New York: McGraw-Hill Book Company. 446-458. ##