آرنولد و همکاران (1385). "الگوهای مصرف و روند جهانی شدن بازارها"، ترجمهی داوود حیدری، مجلهی آمزش علوم اجتماعی، دورهی نهم، شمارهی 4، تابستان.#
ایمان، محمد تقی (1391). فلسفهی روش تحقیق در علوم انسانی قم، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه. #
ایندی، اتان (1390). رکود اقتصادی و فستفودها، ماهنامهی سیاحت غرب، شمارهی 71.#
تصدیکار، علی (1391). "الگوی تغذیه و هویت اجتماعی (مطالعه تجربی فرهنگ مصرف فستفودها در شهر رشت)"، فصلنامهی توسعهی اجتماعی، دورهی 7، شمارهی 1، پاییز. #
دریابندری، نجف (1379). کتاب مستطاب آشپزی تهران، کارنامه. #
دواس، دی. ای (1391). پیمایش در تحقیقات اجتماعی، ترجمهی هوشنگ نایبی تهران: نی. #
ریتزر، جرج (1392). مبانی نظریهی جامعهشناختی معاصر و ریشههای کلاسیک آن، ترجمهی شهناز مسمیپرست، تهران: ثالث. #
ریتزر، جورج (1387). نظریهی جامعهشناسی در دوران معاصر، ترجمهی محسن ثلاثی تهران: علمی. #
صداقتیفرد، مجتبی (1388). جامعهشناسی (کلیات، مفاهیم و پیشینه)، تهران: ارسباران.#
فاضلپور، محمد (1382). مصرف و سبک زندگی، تهران: صبح صادق. #
فکوهی، ناصر (1389). همسازی و تعارض در هویت و قومیت، تهران: گلآذین. #
کیوی، ریمون (1390). روش تحقیق در علوم اجتماعی، ترجمهی عبدالحسین نیکگهر، تهران، توتیا. #
گیدنز، آنتونی (1389). جامعهشناسی، ترجمهی حسن چاوشیان، تهران: نی. #
گیدنز، آنتونی (1383). چکیده آثار آنتونی گیدنز، ویراستهی فیلیپ کسل و ترجمهی حسن چاوشیان، تهران: ققنوس. #
میلز، سیرایت (1360). بینش جامعهشناختی، ترجمهی عبدالمعبود انصاری، تهران: شرکت انتشار. #
نولان، ولنسکی (1380). جامعههای انسانی، ترجمهی ناصر موفقیان، تهران: نی. #
نقیایی، مائده (1390). فستفودها، خوشمزههای بیرحم سرطانزا، سایت اینترنتی: http://www.salamatnews.com/viewNews.aspx?ID=39323&cat=5#
Ghazi-Tabatabaei M. (2007). “Study of Nutrition Behavior Based on Rogers` Client-Centered Theory in Iranian Student”, Psychological Research, Vol. 9, No. 3 & 4.#