آبوت، پاملا؛ والاس، کلر (1380). جامعهشناسی زنان، ترجمه منیژه نجم عراقی، تهران: نشر نی.
احمدی، حبیب؛ گروسی، سعیده (1383). "بررسی تأثیر برخی عوامل اجتماعی و فرهنگی بر نابرابری جنسیتی در خانوادههای شهر کرمان و روستاهای پیرامون آن"، فصلنامه مطالعات اجتماعی ـ روانشناختی زنان (مطالعات زنان)، دوره 2، شماره 6.
اعزازی، شهلا (1383). خشونت خانگی زنان کتکخورده، تهران: مرکز نشر سالی.
بارانی، شهرزاد؛ زرافشانی، کیومرث؛ دلانگیزان، سهراب و حسینی لرگانی، سیده مریم (1389). "تأثیر آموزش کارآفرینی بر رفتار کارآفرینانه دانشجویان دانشگاه پیام نور کرمانشاه: رویکرد مدلسازی معادله ساختاری"، فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی دوره 16، شماره 3.
ترازویی، زهرا (1386). شناسایی عوامل اجتماعی و فرهنگی مؤثر بر شکلگیری تبعیضهای جنسیتی از نظر دانشجویان دختر تحصیلات تکمیلی رشته علوم تربیتی دانشگاههای سراسری شهر تهران، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید بهشتی.
کار، مهرانگیز (1378). ساختار حقوقی نظام خانواده در ایران، تهران: روشنگران و مطالعات زنان.
کیاکجوری، داود؛ کوزهگر، امین و امیری، بهناز (1391). ضرورت کارآفرینی در توسعه اقتصادی و اجتماعی جامعه، کنفرانس ملی کارآفرینی و مدیریت کسب و کارهای دانش بنیان، 21 آبان 1391، ایران.
گلرد، پروانه (1384). "عوامل مؤثر در توسعه کارآفرینی زنان ایرانی"، پژوهش زنان، 3 (1): 123-101.
گیدنز، آنتونی (1376). جامعهشناسی، ترجمه منوچهر صبوری، تهران: نی.
محمدی، حمیدرضا؛ احمد، عبادالله؛ امین شایان جهرمی، شاپور (1390). "بررسی رابطه ویژگیهای شخصیتی با تمایل به کارآفرینی"، زن و جامعه، بهار، سال دوم.
هاید، ژانت (1377). روانشناسی زنان، ترجمه بهزاد رحمتی، تهران: لادن.
یعقوبی، سید فاطمه (1391). بررسی پاسخهای مقابلهای زنان به انواع تبعیض جنسیتی، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه زنجان.
یوسفپور، مائده؛ حسینزاده، مریم؛ حسینزاده، حامد؛ طالبنژاد، سید رمضان و اکبری، یاسر (1391). بررسی عوامل کارآفرینی زنان در توسعه اقتصادی کشور، مجموعه مقالات کنفرانس ملی کارآفرینی و مدیریت کسب و کارهای دانش بنیان.
Acs, Z.J., Arenius, P., Hay, M. and Minniti, M. (2004). Global entrepreneurship monitor, MA: Babson College.
Ahl, H. (2006). “Why research on women entrepreneurs needs new directions”, Entrepreneurship Theory and Practice, Vol. 30, pp. 595-621.
Ajzen, I. (1991). “The theory of planned behavior”, Organizational behavior and human decision processes, Vol. 50, pp. 179-211.
Becker, J.C. and Wright, S.C. (2011). “Yet another dark side of chivalry: Benevolent sexism undermines and hostile sexism motivates collective action for social change”, Journal of Personality and Social Psychology, Vol. 101, pp. 62-77.
Connell, R.W. (1995). Masculinities, University of California Press, Berkeley.
Conner, M., & Armitage, C.J. (1998). “Extending the theory of planned behavior: A review and avenues for further research”, Journal of Applied social psychology, 28, 1429-1464.
Courtenay, W.H. (2000). “Constructions of masculinity and their influence on men's well-being: A theory of gender and health”, Social science & medicine, Vol. 50, pp.
Dardenne, B. Dumont, M. and Bollier, T. (2007). “Insidious dangers of benevolent sexism: Consequences for women's performance”, Journal of Personality and Social Psychology, Vol. 93, pp. 764-779.
Diaz-Garcia, M.C. and Jimenez-Moreno, J. (2010). “Entrepreneurial intention: The role of gender”, International Entrepreneurship and Management Journal, Vol. 6, pp. 261-283.
Gannon, M. J. and Pillai, R. (2013). Understanding global cultures: Metaphorical journeys through 29 nations, clusters of nations, continents, and diversity, Sage, Los Angeles.
Gerson, J. M. and Peiss, K. (1985). “Boundaries, negotiation, consciousness: Reconceptualizing gender relations”, Social problems, Vol. pp. 317-331.
Glick, P. and Fiske, S.T. (1996). “The ambivalent sexism inventory: Differentiating hostile and benevolent sexism”, Journal of Personality and Social Psychology, Vol. 70, pp. 491-512.
Gupta, V.K. Turban, D.B. and Bhawe, N.M. (2008). “The effect of gender stereotype activation on entrepreneurial intentions”, Journal of Applied Psychology, Vol. 93, pp. 1053-1061.
Gupta, V.K., Turban, D.B. and Bhawe, N.M. (2008). “The effect of gender stereotype activation on entrepreneurial intentions”, Journal of Applied Psychology, Vol. 93, pp. 1053-1061.
Gupta, V.K., Turban, D.B. and Pareek, A. (2013). "Differences between men and women in opportunity evaluation as a function of gender stereotypes and stereotype activation."
Heilman, M. E. (1983). “Sex bias in work settings: The lack of fit model”, Research in Organizational Behavior, 5, 269–298.
Helmreich, R.L., Spence, J.T. and Holahan, C.K. (1979). “Psychological androgyny and sex-role flexibility: Test of 2 hypotheses”, Journal of Personality and Social Psychology, Vol. 37, pp. 1631-1644.
Hofstede, G. (1998). Masculinity and feminity as a dimension of culture, Sage Publications, Thousand Oaks, CA.
Hofstede, G. (1998). Masculinity and feminity as a dimension of culture, Sage Publications, Thousand Oaks, CA.
Kelley, D., M. Herrington, and S. Singer (2012). Global Entrepreneur-ship Monitor 2011 Executive Report. Babson Park, MA: Babson College, Santiago, Chile: Universidad del Desarollo, Kuala Lumpur, Malaysia: Universiti Tun Abdul Razak, UK: Global Entrepreneurship Research Association.
Kolvereid, L. E. (1996). “New business formation: does gender make a difference?”, Women in Management Review, 11(4): 312.
Linan, F. and Chen, Y.W. (2009). “Development and cross-cultural application of a specific instrument to measure entrepreneurial intentions Entrepreneurship Theory and Practice”, Vol. 33, pp. 593-617.
Linan, F. and Chen, Y.W. (2009). “Development and cross-cultural application of a specific instrument to measure entrepreneurial intentions”, Entrepreneurship Theory and Practice, Vol. 33, pp. 593-617.
McClelland, D.C. (1967). Achieving society, The Free Press, United States.
Nair, N., & Neharika, V., (2010). An exploration of factors predicting work alienation of knowledge workers, Management Decision 48(4), 600-615.
Pleck, J.H. (1981). The myth of masculinity, MIT Press, MA.
Powell, G. N. & Graves, L. M. (2003). Women and men in management. Thousand Oaks, CA: Sage.
Rudman, L. A. and Glick, P. (2001). “Prescriptive gender stereotypes and backlash toward agentic women”, Journal of Social Issues, Vol. 57, pp. 743-762.
Sánchez, J. C. (2014). Gender personal traits, and entrepreneurial intentions. Business and Management Research, 31-40.
Sánchez, J. C. (2014). Gender personal traits, and entrepreneurial intentions. Business and Management Research, 31-40.
Scherer, R. F. Brodzinski, J. D. and Wiebe, F. A. (1990). “Entrepreneur career selection and gender: A socialization approach”, Journal of Small Business Management, Vol. 28, pp. 37-44.
Scherer, R.F. Brodzinski, J.D. and Wiebe, F.A. (1990). “Entrepreneur career selection and gender: A socialization approach”, Journal of Small Business Management, Vol. 28, pp. 37-44.
Shinnar, R.S. Giacomin, O. and Janssen, F. (2012), "Entrepreneurial perceptions and intentions: The role of gender and culture." Entrepreneurship Theory and Practice, Vol. 36, pp. 465-493.
Shinnar, R.S. Giacomin, O. and Janssen, F. (2012). “Entrepreneurial perceptions and intentions: The role of gender and culture”, Entrepreneurship Theory and Practice, Vol. 36, pp. 465-493.
Sibley, C.G. Wilson, M.S. and Duckitt, J. (2007). “Antecedents of men's hostile and benevolent sexism: The dual roles of social dominance orientation and right-wing authoritarianism”, Personality and Social Psychology Bulletin, Vol. 33, pp. 160-172.
Wilson, F. Kickul, J. and Marlino, D. (2007). “Gender, entrepreneurial selfefficacy, and entrepreneurial career intentions: Implications for entrepreneurship education”, Entrepreneurship Theory and Practice, Vol. 31, pp. 387-406.
Wilson, F. Kickul, J. and Marlino, D. (2007). “Gender, entrepreneurial selfefficacy, and entrepreneurial career intentions: Implications for entrepreneurship education”, Entrepreneurship Theory and Practice, Vol. 31, pp. 387-406.
Yvonne Stedham Alice Wieland (2017). “Culture, benevolent and hostile sexism, and entrepreneurial intentions”, International Journal of Entrepreneurial Behavior & Research, Vol. 23 Iss 4 pp.
Yvonne Stedham Alice Wieland (2017). “Culture, benevolent and hostile sexism, and entrepreneurial intentions”, International Journal of Entrepreneurial Behavior & Research, Vol. 23 Iss 4 pp.
Zhao, H. Seibert, S.E. and Hills, G.E. (2005). “The mediating role of self-efficacy in the development of entrepreneurial intentions”, Journal of Applied Psychology, Vol. 90, pp.1265-1272.
Zhao, H., Seibert, S.E. and Hills, G.E. (2005). “The mediating role of self-efficacy in the development of entrepreneurial intentions”, Journal of Applied Psychology, Vol. 90, pp. 1265-1272.