اکوانی، سید حمداله (1387). "گرایش به هویت ملی و قومی در عربهای خوزستان"، فصلنامهی مطالعات ملی، سال نهم، شمارهی 36.
ایروانی، بیژن (1394). بررسی تأثیر برنامههای تلوزیونی استانی بر سبک زندگی مردم عرب استان خوزستان، پایاننامهی دورهی کارشناسی ارشد، دانشکدهی اقتصاد و علوم اجتماعی، دانشگاه شهید چمران.
باباییفرد، اسداله (1392). بحران هویت در جامعهی معاصر ایران: رویکردی تاریخی، تجربی، تهران، انتشارات چاپخش.
باباییفرد، اسداله (1393). بحران هویت در جامعهی معاصر ایران: رویکردی نظری، تهران، انتشارات چاپخش.
باباییفرد، اسداله؛ ساروخانی، باقر (1391). اینترنت، جهانیشدن و هویت فرهنگی جوانان در ایران: چالشها و فرصتها، تهران، انتشارات دیدار.
برتون، رولان (1380). قومشناسی سیاسی، ترجمهی ناصر فکوهی، تهران، نشر نی.
بنیسعید، سید عبدالامام (1374). شناخت فصل بهعنوان نهاد اجتماعی ـ خاستگاه و کارکردهای آن در جامعهی سنتی عشایری عرب استان خوزستان، پایاننامهی کارشناسی ارشد جامعهشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی اراک.
بنیسعید، سید عبدالامام (1394). فرهنگ عامیانهی مردم عرب استان خوزستان، اهواز، نشر تراوا.
پورزیتانی، شیدا (1388). بررسی هویت جمعی غالب در بین اعراب خوزستان، پایاننامهی کارشناسی ارشد جامعهشناسی، دانشکدهی علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی.
تنهایی، حسین ابوالحسن (1377). درآمدی بر مکاتب و نظریههای جامعهشناسی، تهران، نشر مرندیز.
توسلی، غلامعباس؛ قلیپور، سیاوش (1386). "جهانیشدن و هویت فرهنگی قوم لک"، فصلنامهی جامعهشناسی ایران، سال هشتم، شمارهی 3.
جعفرزادهپور، فروزنده؛ حیدری، حسین (1393). "فراتحلیل رابطهی هویت ملی و هویت قومی در ایران"، فصلنامهی راهبرد اجتماعی فرهنگی، سال سوم، شمارهی یازدهم، 96-63.
حاجیانی، ابراهیم (1387). "نسبت هویت ملی با هویت قومی در میان اقوام ایرانی"، مجلهی جامعهشناسی ایران، دورهی 9، شمارهی 3 و 4.
حیدری، حسین؛ شاوردی، تهمینه (1392). "شبکههای اجتماعی مجازی و قومیت، فرصتها و تهدیدهای پیشرو"، فصلنامهی پژوهشهای ارتباطی، سال بیستم، شمارهی4، 64-37.
دغاقله، عقیل (1383). بررسی تغییرات هنجارهای اجتماعی مردم عرب خوزستان و عوامل مؤثر بر شدت هنجار در سطح فرد، پایاننامهی کارشناسی ارشد، دانشکدهی ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید بهشتی.
دلفیه، هاشم (1394). بررسی تأثیر شبکههای اجتماعی مجازی بر هویت قومی با تأکید بر فیسبوک، پایاننامهی کارشناسی ارشد جامعهشناسی، گروه علوم اجتماعی، دانشگاه شهید چمران اهواز.
دمادم، زیبا (1391). تأثیر استفادهی ماهواره بر هویت فرهنگی جوانان مورد مطالعه شهرستان شوش، پایاننامهی کارشناسی ارشد، گروه علوم اجتماعی، دانشگاه شهید چمران اهواز.
زندیه، زهره؛ خانیکی، هادی (1398). "طراحی الگوی کارکردهای متنوع شبکههای اجتماعی مجازی در ارتباطات میانفرهنگی قومی"، فصلنامهی پژوهشهای ارتباطی، سال 26، شمارهی 1.
شایگان، داریوش (1380). افسونزدگی جدید (هویت چهلتکه و تفکر سیار)، ترجمهی فاطمه ولیانی، تهران، نشر فروزان.
شولت، جان آرت (1382). "جهانیشدن و امنیت (ناامنی)"، فصلنامهی مطالعات راهبردی، دورهی 6، شمارهی 22.
صفرآبادی، اعظم؛ یوسفی، ابراهیم؛ مؤیدفر، سعیده؛ شاهزیدی، سمیهسادات (1395). "مقاصد نوظهور گردشگری شهری با تأکید بر جاذبههای اجتماعی ـ فرهنگی قومیت در مطالعهی موردی شهر کرمانشاه"؛ فصلنامهی مطالعات جامعهشناختی شهری، سال 6، شمارهی 19.
عبداللهی، محمد (1377). "بحران هویت جمعی دینامیسم و مکانیسم تحول آن در ایران"، نامهی انجمن جامعهشناسی ایران، شمارهی اول.
قنبری برزیان، علی؛ جلاییپور، حمیدرضا؛ شاوردی، تهمینه (1391). "پذیرش ارزشهای جهانی در میان ایرانیان عرب زبان ـ اعراب خوزستان"، فصلنامهی مطالعات و تحقیقات اجتماعی، دورهی اول، شمارهی 3.
قیم، عبدالنبی (1380). "نگاهی جامعهشناختی به زندگی و فرهنگ مردم عرب خوزستان"، فصلنامهی مطالعات ملی، شمارهی 7.
کریمزاده، علی (1388). چالشهای هویتی و تأثیر آن بر امنیت جمهوری اسلامی ایران با نگاهی به استان خوزستان، پایاننامهی کارشناسی ارشد، دانشکدهی حقوق و علوم سیاسی، دانشگاه علامه طباطبایی.
محمدی، فردین (1397). "سرمایهی فرهنگی و هویت جمعی"، فصلنامهی راهبرد فرهنگ، شمارهی 44.
موسکاردو، جانا (1397). ظرفیتسازی جوامع محلی برای توسعهی گردشگری، ترجمهی حمید ضرغام بروجنی، تهران، نشر مهکامه.
هال، استوارت (1383). بومی و جهانی؛ جهانیشدن و قومیت، ترجمهی بهزاد برکت، فصلنامهی ارغنون، شمارهی 24.
هال، استوارت (1383). هویتهای قدیم و جدید، قومیتهای قدیم و جدید، ترجمهی شهریار وقفیپور، فصلنامهی ارغنون، شمارهی 24.
Brewer, Marilym, B; Masaki, Y. (2007). Culture and Social Identity, Handbook of Cultural Psychology, the Guilford Press.
Brewer, Marilynn; Iles, Hewstone (2004), Self and Social Identity, Blackwell.
Collier, M. J.; Thomas, M. (1988). “Cultural Identity- An Interpretive Perspective, In Y. Y. Kim & W. B. Gudykunst (Eds.), Theories in Intercultural Communication”, International and Intercultural Communication Annual, Vol 12, 99-120.
Daphne, J. (2007). “Reconceptualizing Cultural Identity and its Role in Intercultural Business Communication”, Journal of Business Communication, Volume 44, Number 3, 199-235.
Drummond, D.; Mark O. (2010). “Cultural Contracts: Negotiating a Ubiquitous U.S. Dominant Worldview on Race and Ethnicity”, Journal of Communication Studies, Vol. 61, No. 4, 373–390.
Gurr, T. R. (1967). Psychological Factors in Civil Violence, London: World Politics.
Guzel, M. (2019). “Ethnic-Cultural Identities of Kazan Residents”, Russian Social Science Review, 60:1, 32-55.
Hall, S. (1996). The Question of Cultural Identity, in: Stuart Hall, David Held and Tony Mc Grew; Modernity and in Futures: Understanding Modern Societies, An Introduction, United Kingdom and United States of America, Polity Press in association with Blackwell Publishers.
Hecht, M.; M. J. Collier, Sidney R. (1993). African American Communication- Ethnic Identity and Cultural Interpretation, Newbury Park, CA: Sage.
Imahori, T. T; W. R. Cupach (2005). “Identity Management Theory: Facework in Intercultural Relationships”, In: W. B. Gudykunst (Ed.), Theorizing Intercultural Communication, pp. 195-210.
Jackson, R. L.; Branden, E. (2017). “Cultural Contracts Theory”, Communication Education, 65 (2), 245-249.
Neville, Helen, A; Kathleen, E. Oyama; Latifat; O. Odunewu (2014). “Dimensions of Belonging as an Aspect of Racial-Ethnic-Cultural Identity: An Exploration of Indigenous Australians”, Journal of Counseling Psychology, Vol 61, No 3, 414–426.
Richards, G. (2007). Cultural Tourism: Global and Local Perspectives, Haworth Press, Binghamton, New York.
Striker, S. (1992). Identity Theory in Encyclopedia of Sociology, edited by: E. F. Borgatta and M. L. Borgatta, Macmillan.
Strizhakova, Y.; Coulter, R. (2019). “Consumer Cultural Identity: Local and Global Cultural Identities and Measurement Implications”, International Marketing Review, 54 (4), 177-190.
Waters, Malcolm (2001). Globalization, New Delhi, Routledge.
Zhenglai, D. (2011). Globalization and Localization-The Chinese Perspective, World Scientific Publising Co. Pte. Ltd.