آذر، عادل؛
علی تیزرو؛
مقبل باعرض، عباس و
علیاصغر، انواری رستمی (1387). "طراحی مدل چابکی زنجیرهی تأمین، رویکرد مدلسازی تفسیری ـ ساختاری"، نشریهی مدیریت صنعتی دانشگاه تهران، دروهی 2.##
جعفرنژاد، احمد و احمدی، احمد (1390). تولید ناب و سنجش نابی در سازمانها، تهران: مؤسسهی کتاب مهربان نشر، چاپ اول. ##
جعفرنژاد، احمد و شهائی، بهنام (1389). مقدمهای بر چابکی سازمانی و تولید چابک، تهران: مؤسسهی کتاب مهربان نشر، چاپ دوم. ##
خورشید، صدیقه و پاشازاده، عاطفه (1391). "تأثیر هوش سازمانی بر قابلیتهای عاطفی و یادگیری سازمانی"، فصلنامهی مطالعات مدیریت (بهبود و تحول)، سال بیست و دوم، شمارهی 69. ##
رهنورد، فرجاله (1378). "یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده"، مدیریت دولتی، شمارهی 33. ##
سهرابی، روحاله (1388). مدلی عملیاتی برای ارزیابی و سنجش چابکی در زنجیرهی تأمین شرکت ملی نفت: مورد مطالعه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، پایاننامهی دکتری تخصصی رشتهی مدیریت صنعتی، دانشگاه علامه طباطبایی. ##
شریفی، اصغر و اسلامیه، فاطمه (1387). "بررسی رابطهی میان یادگیری سازمانی و بکارگیری فناوریهای ارتباطات و اطلاعات در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار در سال تحصیلی 87-86"، فصلنامهی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، سال اول، شمارهی دوم. ##
شهائی، بهنام (1385). "بعد انسانی چابکی سازمان"، مجلهی تدبیر، شمارهی 175. ##
عباسی، محمدرضا و سعادت، سارنگ (1389). "ارتباط بین مؤلفههای یادگیری سازمانی و عملکرد سازمانی در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار"، نشریهی مدیریت فردا، سال نهم، شمارهی 25. ##
علامه، سید مسن و مقدمی، مهدی (1389). "بررسی رابطهی میان یادگیری سازمانی و عملکرد سازمانی؛ مطالعهی موردی: واحد نیرو محرکهی شرکت ایران خودرو"، پژوهشنامهی مدیریت اجرایی، سال دهم، شمارهی 1. ##
قربانیزاده، وجهاله (1387). یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده با نگرشی بر مدیریت دانش، تهران، انتشارات بازتاب. ##
ملاحسینی، علی؛ فرقانی، محمدعلی و مرادخانی، بریار (1389). "بررسی تأثیر قابلیتهای یادگیری سازمانی بر عملکرد SMEهای شهرستان کرمان با استفاده از روش AHP"، کاوشهای مدیریت بازرگانی، سال دوم، شمارهی سوم. ##
مورهد، گرگوری و گریفین، ریکی (1392). رفتار سازمانی، ترجمهی سید مهدی الوانی و غلامرضا معمارزاده، تهران: مروارید، چاپ بیستم. ##
Almahamid, S & Awward, A. & Mcadams, A. (2010). “Effects of organizational agility and knowledge sharing on competitive advantage: an empirical study in jordan”, international journal of management, Vol. 27, No. 3, Part 1, PP: 387- 579 ##
Arteta, B. M & Giachetti. R. E. (2004). “A Measure of Agility as the Complexity of the Enterprise System”, Robotics and computer-integrated manufacturing, 20, PP: 495–503. ##
Bayraktaroglu , S. , Kutaniz, R. O. (2003). “Transforming hotels into Learning organization: a new strategy for going global”, tourism management ;No. 24, July, pp. 149-154. ##
Battor, M. and Battour, M. (2013). “Can organizational learning foster customer relationships? Implications for performance”, the learning organization, Vol. 20 No. 4/5, pp. 279-290. ##
Calantone, R., Cavusgil, S. T. and Zhao, Y. (2002). “Learning orientation, firm innovation capability, and firm performance”, Industrial Marketing Management, Vol. 31 No. 6, pp. 515-524. ##
Crocitto, M & Youssef, M. (2003). “The Human Side of Organizational Agility”, Industrial & Management Data Systems, Vol.103, No. 6, PP: 388- 397. ##
Iacocca Institute (1991). "21 Century Manufacturing Enterprise Strategy; an Industry Led View", Bethlehem, Pa: Lehigh University ##
Neefe, D. O. (2001). Comparing levels of organizational learning maturity of colleges and universities participating traditional and non-traditional (academic quality improvement project) accreditation processes. ##
Sharifi, H. & Zhang, Z. (1999). “A methodology for achieving agility in manufacturing organizations: an introduction”, International Journal of Production Economics, Vol. 62. PP: 7-22. ##
Sharifi, H. and Zhang, D. Z. (2001). “Agility manufacturing in practice: application of mtthodology”, international journal of operations and production management, Vol. 21, No. 5–6, pp.772–794. ##
Tempelton, Cary F., Lewis Brucer R. & Snuder Charles A. (2002). “Development of a organization learning construst”, journal of management information systems, 19:2, 175. ##
Tseng, Y. H & Lin, C. T. (2011). “Enhancing Enterprise Agility By Deploying Agile Drivers, Capabilities And Providers”, Information Sciences, 181, 3693–3708. ##
Yaghoubi, N. & Rahat Dahmardeh, M. (2011). “Knowledge Management Critical Success Factor in Organizational Agility”, American Journal of Social and Management Sciences, Vo1. 2, No. 3, PP: 272-277. ##
Zain, M., Rose, R. Ch., Abdullah, I & Masrom, M. (2005). “The Relationship between Information Technology Acceptance and Organizational Agility in Malaysia”, Information & Management, 42, (829-839). ##