آریانپور، لیلا (1387). " تبیین نقش سازمانهای غیر دولتی جوانان بهعنوان حاملان اصلی سرمایهی اجتماعی در توسعهی اجتماعی"، پژوهشنامهی علوم اجتماعی، سال دوم، شمارهی سوم، پاییز.##
ازکیا، مصطفی و غفاری، غلامرضا (1388). جامعهشناسی توسعه، تهران، نشر کیهان. ##
پورافکاری، نصرالله (1391). "نگرشی جامعهشناختی بر سرمایهی اجتماعی و توسعهی پایدار در شوشتر"، فصلنامهی تخصصی علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر، سال ششم، شمارهی 17، تابستان. ##
جعفری، مهرنوش و رضویان، فاطمه (1395). "ارزیابی شاخصهای توسعهی پایدار (شاخصهای اجتماعی) مطالعهی موردی: شهر صنعتی پرند"، مجلهی پژوهشهای جامعهشناختی، سال دهم، شمارهی 2. ##
زاهدی، شمسالسادات (1388). توسعهی پایدار، تهران، سمت. ##
ساتن، فیلیپ (1392). درآمدی بر جامعهشناسی محیط زیست، ترجمهی صادق صالحی، تهران، سمت. ##
شارعپور، محمد (1389). جامعهشناسی آموزش و پرورش، تهران، سمت. ##
شفیعا، محمدعلی و شفیعا، سعید (1391). "بررسی رابطهی توسعهی پایدار اجتماعی و سرمایهی اجتماعی؛ نمونه: محلهی غیر رسمی شمیران نو"، جامعهشناسی کاربردی، شمارهی پیاپی 46، شمارهی دوم، تابستان. ##
صالحی امیری، سید رضا؛ قدمی، محسن و بیگزاده، یوسف (1391). "طراحی و ارائهی الگو جهت سنجش تأثیر سرمایهی اجتماعی بر ابعاد توسعهی پایدار"، فراسوی مدیریت، سال ششم، شمارهی 23، زمستان. ##
صیدایی، سید اسکندر؛ احمدی شاپورآبادی، محمدعلی و معینآبادی، حسین (1388). "دیباچهای بر سرمایهی اجتماعی و رابطهی آن با مؤلفههای توسعهی اجتماعی در ایران"، راهبرد، شمارهی 19، پاییز. ##
فیلد، جان (1388). سرمایهی اجتماعی، ترجمهی غلامرضا غفاری و حسین رمضانی، تهران، انتشارات کویر. ##
کنفرانس سازمان ملل متحد درباره توسعهی پایدار (1391). آیندهای که میخواهیم، دستاورد کنفرانس سازمان ملل متحد پیرامون توسعهی پایدار، (سند ریو+20)، ترجمهی مجید شفیعپور و نرگس صفار، سازمان حفاظت محیط زیست. ##
گیدنز، آنتونی (1384). پیامدهای مدرنیته، ترجمهی محسن ثلاثی، تهران، نشر مرکز. ##
نش، کیت (1392). جامعهشناسی سیاسی معاصر؛ جهانیشدن، سیاست، قدرت ترجمهی محمدتقی دلفروز، تهران، نشر کویر. ##
وظیفه امندی، مجید؛ عباسزاده، محمد؛ علیزاده اقدم، محمدباقر و بدری، رحیم (1391). مطالعهی جامعهشناختی میزان ارتباط و پیوستگی با طبیعت دریاچهی ارومیه و عوامل مرتبط با آن (مورد مطالعه: شهروندان شهر ارومیه)، پایاننامهی کارشناسی ارشد، دانشگاه تبریز. ##
یونسکو (1388). به سوی جوامع دانایی محور، گزارش جهانی یونسکو، ترجمهی علی حسینی قاسمی و سیروس آزادی، تهران، سمت. ##
Adams, W. M. (2009). Green Development, Environment and Sustainability in Third world,Third edition. Routledge, London. ##
Banuri, T., A. Najam and N. Odeh (2002). Civic Entrepreneurship; a Civil Society Perspective on Sustainable Development, Volume 1, Gloabal Synthesis, Gandhara Academy Press, Islamabad. ##
Bapat, J. (2005). Development Projects and Critical Theory of Environment, Sage Publications, New Delhi. ##
Choi, I. H. (2006). Awareness of Sustainable Development; Why Did the Saemangeum Tideland Reclamantion Project Lead to the First National Controversy Over Sustainable Development In South Korea?, Thesis for Master of Art in Anthropology, Texas A&M University, Faculty of Anthropology, [On-Line]. Available:http://hdl.handle.net/1969.1/ET. D-TAMU-1722. ##
Daly, Herman E. (1990). “Sustainable Development: from Concept and Theory to Operational Principles”, Population and Development Review, Vol. 16, Supplement: Resources, Environment and Population: Present Knowledge, Future Options, pp. 25-43. ##
Eade, D., W. Suzanne (1995). The Oxfam Handbook of development and Relief, London: Oxfam Publication. ##
Haigh, M. (2009). “Greening the University Curriculum: Appraising an International Movement”, In: Chalkey, Brian; Martin Haigh and David Higgitt (2009). Education for Sustainable Development, Papers in Honour of the United Nations Decade of Education for Sustainable Development (2005-2014), Routledge, London and Newyork pp 25-42. ##
Higgitt, D. (2009). “Finding Space for Education for Sustainable Development in the Enterprise Economy”, In: Chalkey, Brian; Martin Haigh and David Higgitt (2009). Education for Sustainable Development, Papers in Honour of the United Nations Decade of Education for Sustainable Development (2005-2014), Routledge, London and Newyork pp 99-110. ##
Kates, R. W., Thomas M. Parris and Anthony A. Leiserowitz (2005). “What Is Sustainable Development?”, Science and Policy for Sustainable Development, Volume 47, Number 3, pages 8–21. ##
Kim, J. (2018). “Social dimension of sustainability: From community to social capital”, Journal of Global Scholars of Marketing Science, 28: 2, 175-181. ##
Lozano R., K., Ceulemans, M. Alonso Almeida and D. Huisingh (2014). “A review of commitment and implementation of sustainable development in higher education: results from a worldwide survey,” Journal of Cleaner Production 108 (2015) 1-18. ##
Milton, K. (2002). Environmentalism and Cultural Theory; Exploring Role of Anthropology in Environmental Discourse, Routledge. New York. ##
N.S, Kasimov, S. M. Malkhazova & E. P. Romanova (2009). Environmental Education for Sustainable Development. In Russia in: Chalkey, Brian; Martin Haigh and David Higgitt (2009). Education for Sustainable Development, Papers in Honour of the United Nations Decade of Education for Sustainable Development (2005-2014), Routledge, London and Newyork pp 43-53. ##
Nasibulina, A. (2015). “Education for Sustainable Development and Environmental Ethics”, Worldwide Trends in the Development of Education and Academic Research, 15-18 June 2015, 214, 1077–1082. [On-Line]. Availble:
http:// creativecommons.org/ licenses/by-nc-nd/4.0/.##
O’Boyle, E. (2011). “The Acting Person: Social Capital and Sustainable Development”, Forum for Social Economics, 40:1, 79-98, DOI: 10.1007/s12143-010-9067-4. ##