احمدی، حمید و بیداللهخانی، آرش (1392). "پسا توسعهگرایی و بازنماییهای انتقادی از گفتمان توسعه؛ رویکردی مردمی"، مطالعات توسعهی اجتماعی ایران، دورهی 5 شمارهی 3 (مسلسل 19).##
اسکوبار، آرتورو (2005). تصور عصر پسا ـ توسعه، ترجمهی آارمان شهرکی، وبگاه انسانشناسی و فرهنگ، http://anthropology.ir/node/5448. ##
ایمان، محمدتقی (1391). روششناسی تحقیقات کیفی، قم: پزوهشگاه حوزه و دانشگاه. ##
صابری زفرقندی، محمدباقر؛ رحیمی موقر، آفرین؛ حاجبی، احمد (1386). "وضعیت مصرف مواد، اعتیاد و خدمات مربوطه در کارگران منطقهی صنعتی عسلویه"، مجلهی پژوهشی حکیم، دورهی 12، شمارهی 4. ##
صادقی فسایی، سهیلا (1385). "ارائهی یک الگوی مفهومی برای مسائل و انحرافات اجتماعی و راه حلهای کاهش آن در عسلویه"، مجلهی جامعهشناسی ایران، دورهی 7، شمارهی 2، تابستان. ##
صدوق، سید حسن؛ سجادی، ژیلا و امیری، نورالدین (1393). "تحلیل پایداری اجتماعی اثرات توسعهی صنعتی منطقهی ویژه پارس جنوبی در بخش عسلویه"، فصلنامهی جغرافیا، سال دوازدهم، شمارهی 41. ##
طالبیان، سید امیر؛ فاضلی، محمد و دغاغله، عقیل 1387) "تحلیل تأثیر اجتماعی توسعهی صنعتی در منطقهی عسلویه، نامهی علوم اجتماعی، شمارهی 33، بهار. ##
رضادوست، کریم؛ فاضلی، عبدالله و مقتدایی، فاطمه (1393). "بررسی عوامل مؤثر بر میزان نشاط در استان خوزستان"، فصلنامهی توسعهی اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز، دورهی 8، شمارهی 4، تابستان. ##
Armstrong, Scott. J., Green, Kesten C, (2013), “Effects of corporate social responsibility and irresponsibility policies”, Journal of Business Research 66, pp.1922–1927. ##
Bobby Banerjee, S. (2008). “Social Responsibility: The Good”, the Bad and the Ugly, Critical Sociology 34, (1), pp.51-79.
Bobby Banerjee, S. (2010). Social Responsibility: The Good, the Bad and the Ugly, USA, Edward Elgar. ##
Boeddeling, J. (2012). Orporate Social responsibility: a Perspective from Weberian Economic sociology, Doctoral thesis, Herdecke University. ##
Carroll, A. (1979). “A three-dimensional conceptual model of corporate social performance”, Academy of Management Review 4:pp. 497–505. ##
Clarkson, M. B. E. (1995). “A Stakeholder Framework for Analysing and Evaluating Corporate Social Performance”, Academy of Management Review, Vol. 20 No. 1, pp. 92-117. ##
Dasmann, R. (1988). “National parks, nature conservation, and future primitive”, In J.H. Bodley (ed.) Tribal Peoples and Development Issues. Pao Alto, CA: Mayfield, pp. 303–310. ##
Dobson, A. (1996). “Environmental sustainabilities: an analysis and typology”, Environmental Politics 5(3), pp. 401–28. ##
Elkington, J. (1997). “Cannibals with Forks: The Triple Bottom Line of 21st Century Business. Oxford: Capstone, Lantos, G. P. (2001) the ethicality of altruistic corporate social responsibility”, Journal of Consumer Marketing, Vol. 19 No. 3, pp. 205-230. ##
Emmanuel, R., Cruz, B., Bres, L., L. (2014). “An assessment of corporate social responsibility practices in the mining and oil and gas industries”, Journal of Cleaner Production, pp. 1-15. ##
Flick, U. (2000). Episodic Interviewing in Bauer and Gaskell (eds), Qualitative Reserching with text, Image and graound: A Practical Handbook; London: Sage. ##
Freeman, R. E. (1998). “A stakeholder theory of the modern corporation, in Pincus, L. B. (Ed.), Perspectives in business ethics”, McGraw-Hill, Singapore, pp. 171-181. ##
Friedman, M. (1998). “The social responsibility of business is to increase its profits, in Pincus, L. B. (Ed.), Perspectives in business ethics”, McGraw-Hill, Singapore, pp. 246-251. ##
Gladwin, T.N., Kennelly, J.J. and Krause, T.S. (1995). “Shifting paradigms for sustainable development: implications for management theory and research”, Academy of Management Review, 20 (4):pp. 874–907. ##
Jensen, M. C. (2001). “Value Maximization, Stakeholder Theory, and the Corporate Objective Function”, Journal of Applied Corporate Finance, Vol. 14 No. 3, pp. 8-21. ##
Lantos, G. P. (2001). “The ethicality of altruistic corporate social responsibility”, Journal of Consumer Marketing, Vol. 19 No. 3, pp. 205-230. ##
Matten, D., Crane, A. and Chapple, W. (2003). “Behind the Mask: Revealing the True Face of Corporate Citizenship”, Journal of Business Ethics, Vol. 45 No. 1/2, pp. 109-120. ##
Meeting Changing Expectations, World Business Council for Sustainable Development: Geneva. ##
Melhuus, Marit, Mitchell, Jon P; Wulff, H. (2010). Ethnographic Practice in the Present, London: Berghahn Books. ##
Newton, T. and Harte, G. (1997). Green business: technicist kitsch? Journal of management Studies, 34 (1): pp.75–98. ##
Nicolau, Juan L. (2008). “Corporate social responsibility, Worth-Creating Activities Annals of Tourism Research, Vol. 35, No. 4, pp. 990–1006. ##
Ranängen, H., Zobel, Th. (2014). “Revisiting the ‘how’ of corporate social responsibility in extractive industries and forestry”, Journal of Cleaner Production, pp. 1-14. ##
Thomas, J. (1993). Doing Critical Ethnography, Newbury park, CA: sage. ##
World Business Council for Sustainable Development (1999). Corporate Social Responsibility##
World Commission on Environment and Development (1987). Our Common Future. Oxford: Oxford University Press. ##