ایسنا (10/10/94). عضویت نیمی از ایرانیها در شبکههای اجتماعی، بیش از 20 میلیون نفر در تلگرام، کد خبر 9410100514345، زمان مراجعه: 2/2/95.##
خانیکی، هادی و بابایی، محمود (1390). "فضای سایبر و شبکههای اجتماعی"، فصلنامهی انجمن ایرانی مطالعات جامعهی اطلاعاتی، دورهی اول، شمارهی 1، پاییز و زمستان. ##
شاوردی، تهمینه؛ محمدی، آتوسا و بیاتی، پروانه (1384). سبک زندگی و تلفن همراه هوشمند، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی. ##
شریفیانثانی، مریم (1380). "سرمایهی اجتماعی: مفاهیم اصلی و چارچوب نظری"، فصلنامهی رفاه اجتماعی، دورهی 1، شمارهی 2. ##
عدلیپور، صمد؛ میرمحمدتبار، سید احمد؛ افشار، سیمین و سهرابی، مریم (1394). "تأثیر شبکهی اجتماعی کلوب بر سرمایهی اجتماعی دختران و زنان شهر تبریز"، مطالعات جامعهشناختی جوانان، سال ششم، شمارهی 19. ##
کلمن، جمیز (1377). بنیادهای نظری اجتماعی، ترجمهی منوچهر صبوری، تهران، نشر نی. ##
موسوی، سید کمالالدین و حدادی، فریده (1390). "تحلیل مقایسهای سرمایهی اجتماعی در جهان واقعی و جهان مجازی، با تأکید بر جوانان 25-15 سالهی مراجعهکننده به کافینتهای شهر اصفهان"، مجلهی جهانی رسانه، (2)6. ##
نوغانی، محسن؛ چرخ زرین، مرتضی و صادقی، عطیه (۱۳۹۱). تأثیر فیسبوک بر کاهش سرمایهی اجتماعی پیوندی در خانواده، نخستین کنگرهی ملی فضای مجازی و آسیبهای اجتماعی نوپدید، تهران: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی. ##
Ellison, N. B., Steinfield, C., & Lampe, C. (2007). “The Benefits of Facebook “Friends”: Social Capital and College Students’ Use of Online Social Network Sites”, Journal of Computer-Mediated Communication, 12, 1143–1168. ##
Ellison, Nicole B., Steinfield, Ch., Lampe, C. (2007 ) “The Benefits of Facebook “Friends:” Social Capital and College Students’ Use of Online Social Network Sites”, Journal of Computer-Mediated Communication,
Vol. 12, Issue 4, pages 1143–1168, July 2007. ##
Feiled, J. (2003). Social Capital, Routledge, London. ##
Fox, J., and Gershman, J. (2000). “The World Bank and social capital: Lessons from ten rural development projects in the Philippines and Mexico”, Policy Sciences 33: 399-419. ##
Glaeser, E., L. (2001). The formation of social capital, 381-93, in J.F. Helliwell (ed)’ the Contribution of Human and Social Capital to Sustained Economic Growth and Well-Being. Human Resources Development Canada/Organization for Economic Co-operation and Growth, Ottawa/Paris. ##
Inglehart, Ronald F., and Norris P. (2003). Rising Tide: Gender Equality and Cultural Change Around the World. New York: Cambridge University Press. ##
Kilby, P. (2002). “Social capital and civil society”, Canberra: National Centre for Development Studies at ANU, Pp. 1-15. ##
Lenhart, A. and Madden, M. (2007). Social Networking Websites and Teens: An Overview, http://
www.pewinternet.org (Revised 2016/03/11). ##
Moore G. (1990). “Structural Determinants of Men’s and Women’s Personal Network”, American Sociological Review, N. 55. ##
Norris, P., and Inglehart, R. (2005). “Gendering Social Capital: Bowling in the Women's Leagues?”, Gender and Social Capital. Ed. Brenda O'Neill. Routledge, Ch. 4, 73-98. ##
Putnam, R., D. (2000). Bowling alone: the collapse and revival of American Community. New York: Simon & Schuster. ##
Renzulli, L.A., Aldrich, H., Moody, J., (2000). “Family matters: gender, networks, and entrepreneurial outcomes”, Social Forces 79, 523–546. ##
Resnick, P., R. Zeckhauser, et al. (2000). “Reputation Systems: Facilitating Trust in Internet Interactions”, Communications of the ACM 43(12). ##
Robins, M. B. (2002). “Are African women online just ICT consumers?”, Gazette (Leiden, Netherlands), 64(3), 235-249. ##
Valenzuela, S., Park, N., Kee, Kerk F. (2009). “Is There Social Capital in a Social Network Site?: Facebook Use and College Students’ Life Satisfaction, Trust, and Participation”, Journal of Computer-Mediated Communication. ##
Valenzuela, Sebasti ´an; Park, Namsu; Kee, Kerk F. (2009). “Is There Social Capital in a Social Network Site?: Facebook Use and College Students’ Life Satisfaction, Trust, and Participation”, Journal of Computer-Mediated Communication, Journal of Computer-Mediated Communication 14 875–901. ##
Venkatanathan, J., Evangelos, K. (2012). “Network, Personality and social capital”, Proceedings of the 4th Annual ACM Web Science Conference, Pages 326-329. ##
Williams, D. (2006). “On and off the 'Net: Scales for social capital in an online era”, Journal of Computer Mediated Communication, 11, 593‐628. ##
Wookock, M. (1998). Social Capital and Economic Development: Toward A Theoretical Synthesis and Policy Framework, Theory and Society, 27(2): 151-208. ##