احمدی، عزتالله؛ عدلیپور، صمد؛ میرمحمدتبار،
سید احمد و ابوترابی،
فاطمه (1394). "تأثیر شبکهی اجتماعی فیسبوک بر ارزشهای خانوادگی دانشآموزان مقطع متوسطهی شهر تبریز"، فصلنامهی توسعه اجتماعی، دانشگاه شهید چمران اهواز، دورهی 9، شمارهی 4.##
تافلر، آلوین (1377). جابهجایی در قدرت، شهیندخت خوارزمی، چاپ هفتم، تهران، نشر سیمرغ. ##
تامیلسون، جان (1381). جهانیشدن و فرهنگ، ترجمهی محسن حکیمی، تهران، دفتر پژوهشهای فرهنگی. ##
رجائی، فرهنگ (1380). پدیدهی جهانیشدن، وضعیت بشری و تمدن اطلاعاتی، ترجمهی عبدالحسین آذرنگ، تهران، انتشارات آگاه. ##
ریتزر، جرج و جی گودمن، داگلاس(1390) نظریهی جامعهشناسی مدرن، تهران، انتشارات جامعهشناسان. ##
عدلیپور، صمد و خاکسار، فائزه (1391). "شبکههای اجتماعی مجازی و بحران هویت (با تأکید بر بحران هویت ایرانی)"، فصلنامهی مطالعات و تحقیقات اجتماعی در ایران، دورهی 1، شمارهی 4. ##
عدلیپور، صمد؛ قاسمی، وحید و میرمحمدتبار، سید احمد (1393). "تأثیر شبکهی اجتماعی فیسبوک بر هویت فرهنگی جوانان شهر اصفهان"، فصلنامهی تحقیقات فرهنگی ایران، دورهی 7، شمارهی 1. ##
فرقانی، محمد مهدی (1382). "جامعهی اطلاعات جهانی و گذر از الگوی حاکم"، فصلنامهی مطالعاتی و تحقیقاتی وسایل ارتباطجمعی (رسانه)، سال چهاردهم، شمارهی 35. ##
کاستلز، مانوئل (1381). عصر اطلاعات: ظهور جامعهی شبکهای، ترجمهی علی پایا، جلد اول: تهران: طرح نو. ##
کفاشی، مجید (1388). "بررسی تأثیر اینترنت بر ارزشهای خانواده"، فصلنامهی پژوهش اجتماعی، سال دوم، شمارهی 3. ##
گلمحمدی، احمد (1380). "جهانیشدن و بحران هویت"، فصلنامهی ملی سال سوم، شمارهی 10. ##
گیدنز، آنتونی (1378). تجدد و تشخص، جامعه و هویت شخصی در عصر جدید، ترجمهی ناصر موفقیان، تهران: نشر نی. ##
گیدنز، آنتونی (1386). جامعهشناسی، ترجمهی حسن چاووشیان، تهران نشر نی. ##
مهدیزاده، شراره و عنبرین، زینب (1388). "بررسی رابطهی میزان و نحوهی استفاده از اینترنت و هویت فرهنگی جوانان"، انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، شمارهی 177. ##
مهدیزاده، محمد (1391). رسانهها و بازنمایی، تهران: مرکز مطالعات و تحقیقات رسانهها. ##
نیازی، احمد (1388). بررسی عوامل مؤثر بر شکلگیری هویت اجتماعی مدرن ـ سنتی دانشجویان دختر دانشگاه شهید چمران اهواز، پایاننامهی کارشناسی ارشد، اهواز. ##
Amber, H. (2005). Preserving Cultural Identity in the 10st Century: Challenges to the Emirati Youth, Department of Psychology, UAE University. ##
Brown, T. (1999). “Challenging globalization as discourse and phenomenon”, International Journal of Lifelong Education, 18(1), 3-17. ##
Cheng, Y. C. (2000). “A CMI-Triplization Paradigm for Reforming Education in the New Millennium”, International Journal of Educational Management, 14(4), 156-174. ##
Dinesh, Bhugra et al. (1999). “Cultural Identity and Its Measurement: A questionnaire for Asians”, International Review of Psychiatry, 00, 1 /, 773. ##
Giddens, A. (1999). Runaway World: How Globalization is Reshaping Our Lives, London, and Profile Books. ##
Herbert J. Schiller. (1973). Communication and Cultural Domination. White Plains, NY: International Arts and Sciences Press. ##
Inglehart, R., Pippa, N. (2009). Cosmopolitan Communications (Cultural Diversity in a Globalized) World, published in the United States of America by Cambridge University Press, New York. ##
Kupper, A. and Jessice Kupper, F. (1996). Social science Encyclopedia 2 and Edition 1996, Rutledge London. ##
Timms, D. (2002). Identity, local community and the internet", University of Striling, www.e.uni/minerva/pdf/identity. ##
Moll, M. (1989). “No more teachers, no more schools: Information technology and the "deschooled" society”, Technology in Society 20: 357-369. ##
North, D. (1982). Structure and Change in Economic History, New York: Norton. ##
Perelman, L. J. (1992). School’s out: Hyperlearning, the new technology and the end of education. New York: William Morrow and Company. ##
Ritzer, G. (2008). Sociological Theory, New York, McGraw-Hill, Seventh Edition. ##
UNESCO (2001). Universal Declaration on Cultural Diversity. UNESCO, Paris. ##
Waters, M. (1995). Globalization, London: Routledge. ##