ازکمپ، استیوارت (1370). روانشناسی اجتماعی کاربردی، ترجمهی ف. ماهر، انتشارات آستان قدس رضوی، تهران. #
اسدی شیرین، گلباغ (1387). بررسی رابطهی بین سرمایهی اجتماعی و رضایت شغلی، پایاننامهی کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج. #
آصفی، احمدعلی (1387). بررسی مدیریت مشارکتی و مقاومت کارکنان در برابر تغییر در سازمان تربیت بدنی و ادارهی کل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش، پایاننامهی کارشناسی ارشد رشتهی مدیریت ورزشی، دانشکدهی تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تهران. #
امین، محمدرضا و صالح اولیاء، محمد (1380). اجرای نظام پیشنهادها اولین گام در جهت استقرار TQM در یک دانشگاه، مجموعه مقالات اولین همایش ملی نظام مدیریت مشارکتی، مرکز آموزش مدیریت دولتی، تهران. #
برومند، نادر (1383). گام به گام به سوی مدیریت مشارکتجو با نگرش کاربردی، نشر ارکان، تهران. #
چوپانی، هیرش (1389). بررسی رابطهی مدیریت مشارکتی و کارآفرینی سازمانی در شرکتهای تولیدی کوچک و متوسط استان کردستان، پایاننامهی کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج. #
حسنزاده، رمضان و همکاران (1384). "اثر مدیریت مشارکتی بر بهرهوری و نوآوری در سازمانها"، فصلنامهی علوم تربیتی و زمینههای وابسته دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، دورهی اول، شمارهی 1. #
حضوری، محمدجواد (1385). "بررسی رابطهی مدیریت مشارکتی و رضایت شغلی و تمایل به تغییر کارکنان دانشگاه پیام نور و ارائهی راه کارهای استقرار نظام پیشنهاد"، پیک نور، سال ششم، شمارهی اول، بهار. #
خدایاریفرد، محمد و همکاران (1388). سنجش میزان رضایت شغلی کارکنان و رضایت مشتریان بانک صادرات ایران و ارائهی الگوی مداخلهی روانشناختی به منظور ارتقای آن، گزارش طرح پژوهشی بانک صادرات ایران. #
درخشان، رستم (1389). "نقش و جایگاه مدیریت مشارکتی در ارتباط با رضایت شغلی کارکنان"، مجلهی معرفت، شمارهی 54. #
دیویس، کیت و نیواستورم، جان (1375). رفتار انسانی در کار «رفتار سازمانی»، ترجمهی محمدعلی طوسی، مرکز آموزش دولتی، تهران. #
راهی، پوریا (1385). بررسی و تجزیه و تحلیل میزان اثربخشی نظام پذیرش و بررسی پیشنهادها در شرکت بهرهبرداری نفت و گاز آغاجری، پایاننامهی کارشناسی ارشد. #
زالی، زهرا (1376). بررسی رابطهی نظرات دبیران در مورد رضایت شغلی و مشارکت آنها در تصمیمگیری در دبیرستانهای دخترانهی عادی شهر تهران، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید بهشتی. #
سپهری، محمدرضا (1383). نقش راهنمایی و مشاوره در رضایت شغلی، روزنامهی همشهری. #
سیدعامری، میرحسن؛ کریمی، وریا و کاشف، میرمحمد (1388). "رابطهی جو سازمانی با میزان رضایت شغلی کارکنان ادارات تربیت بدنی در استانهای کردستان و کرمانشاه"، نشریهی پژوهش در علوم ورزشی، شمارهی 23. #
شفیعآبادی، عبدالله (1376). راهنمایی و مشاورهی شغلی و حرفهای، انتشارات رشد، تهران. #
صاریخان، محمود (1379). "بررسی میزان مشارکت کارکنان در ادارهی امور و رابطهی آن با رضایت از کار در بیمارستان شهید مدنی تبریز"، فصلنامهی بیمارستان، شمارهی 5. #
کنتز، هارلود (1373). اصول مدیریت، ترجمهی علیاکبر فرهنگی و محمدعلی طوسی، جلد دوم، مرکز آموزش مدیریت دولتی، تهران. #
میرسپاسی، ناصر. (1379). "نظام شورایی یا مدیریت بر مبنای مشارکت"، نشریهی ادارهی کنترل ارتش جمهوری اسلامی ایران، شمارهی 54. #
میرکمالی، سید محمد و ملکینیا، عماد (1387). "بررسی رابطهی بین مشارکت کارکنان و سلامت سازمانی دبیرستانهای پسرانهی دولتی شهر تهران"، فصلنامهی اندیشههای تازه در علوم تربیتی، سال سوم، شمارهی 4. #
Feldman, D. C., (1995). Organizational behavior. Edt, MC Graw-Hill, New York.#
Hobbes, T., (1982). People in organization, Mc Graw-Hill, New York. #
Hoppock, R. (1935). Job satisfaction, Pcycnet.apa.org. #
Locke, Edwin A. (1976). “The nature and causes of job satisfaction”, Handbook of industrial and organizational psychology, 1297-1343. #
Mobley, William H. (1977) “Intermediate linkages in the relationship between job satisfaction and employee turnover”, Journal of applied psychology 62, no. 2; 237.#