TY - JOUR ID - 16947 TI - مدیریت عملکرد پایدار در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری راهی به‌ سوی توسعه پایدار همه‌جانبه JO - توسعه اجتماعی JA - QJSD LA - fa SN - 2538-3205 AU - چهرازی, روشنک AU - مکوندی, فواد AU - چناری, وحید AD - دانشجوی دکتری مدیریت دولتی، واحد شوشتر، دانشگاه آزاد اسلامی، شوشتر، ایران AD - استادیار گروه مدیریت دولتی، واحد شوشتر، دانشگاه آزاد اسلامی، شوشتر، ایران AD - استایار گروه مدیریت دولتی، واحد شوشتر، دانشگاه آزاد اسلامی، شوشتر، ایران Y1 - 2021 PY - 2021 VL - 15 IS - 3 SP - 87 EP - 106 KW - مدیریت عملکرد KW - توسعه پایدار KW - مدیریت عملکرد پایداری KW - دانشگاه پایدار KW - ارزیابی عملکرد DO - 10.22055/qjsd.2021.16947 N2 - این مقاله با هدف تبیین ابعاد، مؤلفه‌ها و شاخص‌های الگوی مدیریت عملکرد مبتنی بر توسعه پایدار در آموزش عالی و ارائه الگوی اثربخش و قابل‌ کنترل انجام پذیرفت. این پژوهش مطالعه‌ای آمیخته بود.در مرحله کیفی، 15 نفر از میان خبرگان مدیریت عملکرد و توسعه پایدار وزارت با نمونه‌گیری هدفمند، جهت انجام مصاحبه نیمه ساختاریافته، انتخاب شد. در مرحله کمی، نمونه‌های تصادفی ساده از میان کارکنان و مدیران وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به تعداد 170 نفر، برای تکمیل پرسشنامه پژوهش‌گر ساخته انتخاب گردید. بررسی، جمع‌آوری و تحلیل داده‌ها، با استفاده از روش تحلیل محتوای کیفی استقرایی مبتنی بر کدگذاری باز، محوری و انتخابی مفاهیم مصاحبه‌ها، انجام شد. در مرحله کدگذاری محوری بر اساس شباهت موضوعی 26 مقوله و 5 بعد سیاسی، اجتماعی، زیست‌محیطی، اقتصادی و فرهنگی انتخاب و مدیریت عملکرد مبتنی بر توسعه پایدار به‌عنوان متغیر اصلی شناخته شد. بخش کمی با مدل معادلات ساختاری با روش حداقل مربعات جزئی (Pls) انجام گرفت و معیارهای R2،Q2، GOF و F2 برای مدل ساختاری و مدل‌های اندازه‌گیری محاسبه شد که همگی مقادیر مجاز و قابل قبولی داشتند و حاکی از تأیید مدل می‌باشد. UR - https://qjsd.scu.ac.ir/article_16947.html L1 - https://qjsd.scu.ac.ir/article_16947_bd8157b3546b5eb784be2b5fee0f558d.pdf ER -